In het blad van de brancheorganisatie BU (Brancheblad Uitvaartzorg) schrijft hoofdredacteur Marjon Weijzen dat “de dood zoveel gewoner geworden” is. Volgens haar komt dat doordat ook in de reclame haar uitvaartbranche nieuwe wegen inslaat en de durf heeft om bijvoorbeeld bij een site zoals “condoleanceregister” pure reclame te maken.
Ze noemt zichzelf “uitvaartjournalist” en verdient waarschijnlijk een prima boterham aan het promoten van “haar” branche. Hoogtepunt is eens in de vier jaar de uitvaart vakbeurs in Utrecht. In een “informatiemekka” wisselen vakgenoten tips uit over geslaagde media “events”.
Ze vertelt ook dat ze van een uitvaartondernemer hoorde “sinds een nabestaande gekscherend vroeg “Ga je reclame maken op mijn kosten ?” zet ik NIET meer de bedrijfsnaam op overlijdensadvertenties”.
Wij van “GeenReclameBijDeDood” feliciteren de anonieme nabestaande met zijn of haar opmerking – gekscherend of niet!
We vragen ons ook af – als je ziet hoeveel geld en vakmanschap besteed wordt aan het OPvoeren van de reclamedruk in de uitvaartbranche: waar zit de rem ?