DE MEDIA

GeenReclameBijDeDood in de media

De belangstelling van vrijwel alle media was erg groot. Interviews op de radio, grote artikelen in de toonaangevende kranten, vermelding in nieuwsberichten op de televisie, discussies op radio en TV. Niet alleen landelijk, maar zeker ook op regionaal niveau. Klik op onderstaande buttons.

Guido Weijers De Oudejaarsconference 2012

Dit is een van de opmerkelijke momenten waarbij Guido Weijers tijdens zijn Oudejaarsconference van 2012 aandacht besteedde aan de impact van GeenReclameBijDeDood. Met een knipoog fileert hij misstanden in de branche.

Hij deelde zijn gedachten over de campagne en sprak op zijn eigen scherpe en humoristische manier over de soms zeer onethische aanpak in de uitvaartbranche.
Weijers liet zien hoe dit initiatief mensen aan het denken zette over (ongepaste)  reclame op ongewone plekken, en hoe het thema bij het grote publiek aankwam. Op onnavolgbare wijze en met soms bittere humor ondersteunt hij dit initiatief.
Ben je nieuwsgierig naar wat er nog meer is gezegd en door wie? Kijk en zoek dan zeker verder op deze website en lees de vele reacties en voel je vrij eerlijk te reageren op dit initiatief.

Nederlands Dagblad

Laatste woord
nog NIET gezegd

In het blad van de brancheorganisatie BU (Brancheblad Uitvaartzorg) schrijft hoofdredacteur Marjon Weijzen dat “de dood zoveel gewoner geworden” is. Volgens haar komt dat doordat ook in de reclame haar uitvaartbranche nieuwe wegen inslaat en de durf heeft om bijvoorbeeld bij een site zoals “condoleanceregister” pure reclame te maken.

Ze noemt zichzelf “uitvaartjournalist” en verdient waarschijnlijk een prima boterham aan het promoten van “haar” branche. Hoogtepunt is eens in de vier jaar de uitvaart vakbeurs in Utrecht. In een “informatiemekka” wisselen vakgenoten tips uit over geslaagde media “events”.

Ze vertelt ook dat ze van een uitvaartondernemer hoorde “sinds een nabestaande gekscherend vroeg “Ga je reclame maken op mijn kosten ?” zet ik NIET meer de bedrijfsnaam op overlijdensadvertenties”.

Wij van “GeenReclameBijDeDood” feliciteren de anonieme nabestaande met zijn of haar opmerking – gekscherend of niet!

We vragen ons ook af – als je ziet hoeveel geld en vakmanschap besteed wordt aan het OPvoeren van de reclamedruk in de uitvaartbranche: waar zit de rem ?

Reclame op de urn moet kunnen!

Luister naar de uitzending op Radio 1

Joost Eerdmans over het initiatief met aandacht voor Youp van ’t Hek en een gesprek met Louis Hilgers. Tevens een gesprek met Paul Koeslag voorzitter  BGNU (Branchevereniging Gecertificeerde Nederlands Uitvaartverzorgers).

Tijdens de Avondspits werd luisteraars gevraagd te reageren op de stelling “Reclame op de urn moet kunnen”. De belangstelling bleek groot te zijn.

“Doodgaan is ook
een stukje beleving”

Er is een website “Geen Reclame Bij De Dood” en daar komen veel mensen op af…. Andries Knevel en Tijs van den Brink bespraken het “ontTaboeïseren” van de dood in het programma Moraalridders van de Evangelische Omroep.

Deze uitzending van het programma Moraalridders is uitgezonden op woensdag 11 januari 2012 door de EO. Te gast Mariska Overman, projectleider bij een uitvaartonderneming. “Doodgaan is een stukje beleving”, is haar uitgangspunt.

Interview Radio Limburg

Interview met Louis OP de begraafplaats Hoensbroek. Uitgezonden in 2012 Audiospeler